Vad jag har gjort är:
*Strypt alla marknadsföring, eftersom vi endast har 100% styrbar marknadsföring kan jag styra den direkt på timmen.
*Jag har tagit en extra anställd som i bästa förmåga hjälper oss med försäljning i upp mot 60 timmar i månaden.
*Jag har låtit en tidigare praoanställd med så mycket tid som han kan hjälpa oss med paketering, städning, fotografering och andra uppgifter han kan klara av strålande.
*Jag har minskat på inflödet av produkter genom att skapa köer och genom att minska inköpspriserna på de varor som vi redan har för många av.
*Det automatiska buffert systemet som för oss består av att lägga ut produkter när det finns tid för det har haft sin verkan. Eftersom vi haft väldigt lite tid för det har antalet utlägg av nya produkter minskat vilket lätt till att vi lyckats minska säljtrycket något.
Nu ska vi snart flytta vilket så klart ställer helt andra krav på styrningen:
*Inflödet av produkter stryps ännu mer genom att i ännu högre grad minska på intagandet av de produkter vi redan har ett näst intill oändligt sortiment av. (En inventering igår visade att vi har över 200 stycken försteg, slutsteg, receivers och förstärkare!)
*Jag själv kickar in för att lägga ut alla de där produkterna för att minska lagrena inför flytten.
*Priserna på produkterna sänks så att vi säljer ännu fler.
*Marknadsföring fortsätter vi att undvika eftersom det i rådande lågkonjunktur ökar inköpsförfrågningarna ännu mer än försäljningarna.