Repsam

fredag 8 augusti 2008

08/08. – Jadå!

Ny natt nya tag. Återigen hade jag pratat med mig innan. Jag motiverade mig en gång innan på dagen. Jag läste reglerna varje gång innan jag gick och la mig. När jag väl gick och la mig tänkte jag på reglerna igen för att få rätt mindset till vaknandet. Jag sa också att är jag trött så ska jag ut och springa/gå så att jag stannar vaken. Dessutom hade jag min taklampa igång varje gång när jag gick och la mig för att vakna lättare. Till sist tillät jag mig också att dricka två koppar te den tyngsta perioden.
och jag klarade det!!!
På köpet fick jag skrivit och läst igenom en massa mejl. Tränat 40 minuter. Promenerat 30 minuter. Pluggat 2 timmar jobbat en stund på Repsam.se.
Jag har mått någonstans 7/10-8/10, men direkt efter 40 minuters löprundan var jag uppe och vände på 9/10. Nu är klockan 10:48 och jag känner att jag fungerar och mår tämligen schysst. 9/10 skulle jag säga!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant försök. Prestationsgraden är jag tveksam till dock då den blir väldigt subjektiv eftersom du så gärna vill att det ska gå bra.

Det skulle vara intressant om du exempelvis utsatte dig för reaktionstest och dylikt.

Anonym sa...

Att supa till det är väl inte att tänka på...?

Anonym sa...

thomas ta å styr upp ditt liv. du måste inse att det finns viktigare saker i livet än jobb o skola. om du behöver lägga 60-70h i veckan på industriell ekonomi i lund, som d sägs i aftonbladet, så är det något som redan nu inte står rätt till. så krävande är inte utbildningen. har du redan nu såpass svårt för dig va gäller inlärning så kommer det knappast bli bättre av att inte sova ordentligt.

sedan tycker ja man kan ifrågasätta din sociala kompetens. hur ser det ut i din omgivning, har du gott om vänner och är allmänt populär eller tror du att folk skrattar åt dig bakom din rygg? det låter ju som du inte har särskilt stor koll på tjejer och hur de fungerar. hur ser din historik ut, haft några seriösa relationer eller e du lika grön på det området som det känns? om det är så, har du funderat på varför? ditt utseende verkar det ju inte vara något större fel på så d kanske är något annat som inte stämmer?

ja hoppas bara du inser vad ett härligt och lyckat liv egentligen går ut på innan det är för sent

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Här är ett tydlig exempel på hur man inte ska lyssna på sin kroppsignaler. Ta vatten överhuvudet samt strunta i sund förnuft. Den vanligaste orsaken till fysisk och mental utmattning är sömnbrist. Det är fakta! Det är bara att ta kontakt med försvarsmakten och hämta relevant kunskap om vad som händer med män inom millitären som har gått i flera dygn med extrem sömn brist dvs. sova knappt 3 h. Tagga ner ordentligt du är en ung man som har hela livet framför dig. Du behöver inte vara en hög presterande man som ska hinna med allt på en gång.

Thomas Jönsson sa...

Hej hej!

Jo prestationsgraden är högst subjektiv. Något tips på hur vi kan göra den med objektiv?

Jag hade också tyckt reaktionstest och liknande hade varit intressant. Jag har skickat ut lite trådar till folk jag känner som har lite kontakt med läkare - de kanske hitta någon som vill mäta lite på mig. Vi får hålla tummarna!

Jag är numera nykterist, ja.

Jag hade en period när jag la 60-70 timmar på plugget ja. Då läste jag ca 50% mer än vanligt och vi gjorde ett arbete ut mot ett företag som krävde enormt mycket tid. (Det var alltså inte lärandet som tog tid utan möte, skrivande, rättningar o.s.v. - men utan tvekan hade vår grupp kunnat jobba betydligt effektivare. Det var lite som ett mindre ex-jobb det där... (Företaget förväntade sig först att det var ett ex-jobb vi skulle leverera… Alla i gruppen la väldigt mycket tid på detta jobb.)

Jag tycker också att man kan uppmräksamma min sociala kompetens, eller rättare sagt min prioritering av den. Min sociala kompetens ligger långt över medel då jag har tunga kunskaper om att läsa av människor och få människor i min omgivning att må bra - i de situationer jag verkligen vill så. (t.ex. när jag säljer varor.)
Däremot prioriterar jag antagligen detta område lägre än andra och framförallt i skolan så är jag tämligen osocial då mitt fokus (som det historisk alltid har gjort i skolan) ligger på att prestera och inte att vara social.

För nuvarande har jag kontakt med minna vänner dagligen och träffar dem 2-3 gånger i veckan. Jag anser at t jag har 5-6 riktigt nära kompisar. Dessutom vill jag lägga till 3 kunder till den listan som jag har väldigt nära kontakt med och kan ringa när jag helst behöver det.

Min sociala nuvarande sociala situation beror bara på mina prioriteringar. Sen finns det en tung bakgrund där jag var mobbad i 7 år och hade väldigt få vänner. Senare i livet var jag elitsimmare och hade inte tid för vänner utanför simningen, så historiskt har mitt behov(närvaro) av vänner varit väldigt lågt vilket så klart även speglar hur jag väljer att leva mitt nuvarande liv.

Jag implementerar inte denna metod för att hinna med så mycket som möjligt. Jag implementerar denna metod för att den, enligt min uppfattning, ska förbättra koncentrations och prestationsförmågan, och dessutom ge mer tid. För mig är det helt enkelt ökad livskvalité. Den stora nackdelen är att man måste vara mer strikt med sovandet och att man blir socialt annorlunda. Men jag är van och trivs med att vara annorlunda och dessutom är jag gärna den som visar vilka nya vägar man kan gå så detta passar mig helt utmärkt!