Repsam

fredag 31 oktober 2008

31/10. Rapport: Sömntiden går neråt.

Senaste 7 dagarna har jag snittat drygt 3 timmar sömn per dag. Så nu har jag definitivt satt nytt rekord och kommit ner ytterligare en bit. Den stora framgången ger jag Ljusterapilampan. När jag vaknat så har den varit där som en strålkastare på drygt två meters avstånd. Sen när jag väl satt mig i skrivbordsstolen och fått de avgörande tankarna kring vad jag ska göra härnäst så uppstår det en stor skillnad. När jag tänkt att jag är trött så blir inte svaret att jag borde sova en stund utan det automatiska svaret blir att jag borde ”sola” lite i lampan. Efter några minuter med 10 000 lux (5 500k) rakt i ansiktet så kommer jag igång och kan snart börja fortsätta som vanligt. Jag kan dock inte svära på att det är lampan i sig som är så himla effektiv. En stor del av framgången beror just på att jag sitter kvar i stolen. Oavsätt om jag hade haft en lampa eller inte så är det klart att jag då piggnar till. Men för min del spelar det ingen större roll om det är ljuset i sig som hjälper eller det faktum att jag bara sitter kvar på stolen för det funkar och det är det viktigaste!

Lampan gick dock sönder i onsdags och i kombination med att min telefon också gick sönder och att jag missade en intervju tappade jag allt sug och hade inte en chans att komma upp. (=dålig dag.). Jag sov ungefär 4.5 timmar.
Från klockan 13:00 till 03:30 på natten behövde jag utföra jobb på annan ort och det gick faktiskt riktigt bra. Så det verkar som om omställningstiden för mig är minimal, eller så visar det bara på att jag faktiskt inte riktigt har kommit in i rätt rytm. Det kan ju då förklara varför jag behöver ta koffeintabletter, varför jag behöver köra igenom mina rutiner och varför jag måste köpa en ljusterapilampa för 1 300kr.

Inga kommentarer: