Repsam

måndag 3 november 2008

03/11. Inatt planerar jag för att sova länge!

Det hela började när min ljusterapilampa gick sönder. Jag hade gett den en del förhoppning och den gav, när jag väl fått rutiner för den, väldigt bra resultat. När den väl gick sönder tappade jag lite hopp och kraft och därmed en del attityd. För kanske en månad sen började jag få problem med mitt högra knä då det knakade. Detta utan att jag belastat det på något ovanligt sätt. Sedan en vecka tillbaka har jag haft samma problem med vänsterknäet. Jag har grubblat mycket på om det kan vara min brist på djupsömn. Denna sömn sägs ju bygga upp kroppen fysiskt. Jag har haft två olika läkare att titta på knäna, men de kan inte ge några besked om vad det är. Så jag har blivit hänvisad till en ortoped och troligen blir det röntgen. Idag fick jag veta att läkarna dock inte tror att skadan alls har något med sömnen att göra. När jag fick det beskedet kände jag besvikelse och med det fick jag en förståelse. Besvikelsen kom från att jag önskade att mina skador hade med sömnen att göra. Ett skäl är att det innebär att om jag slutade med metoden skulle mina knän läka. Men antagligen var det främsta skälet var att gav mig en bra anledning till att sluta med min sömnmetod.

Anledningen till att knäna är extra känsliga att jag behöver dem till flytten när jag ska flytta och sätta upp bortåt 15 ton hyllor och antagligen ännu mer HiFi produkter. (över 700 HiFi produkter). Dessutom har jag planerat för min första semester för väldigt länge vilket är skidåkning i Alperna. Det blir inte mycket av det utan ett par hela knän.

Utöver detta finns det en del små incidenter som påverkat mig senaste. Jag har tagit beslut om saker som frambringar kostnader för företaget á 50-100 000kr inför flytten och känner mig väldigt osäker på om det verkligen var rätt beslut. Det har uppdagats om oegentligheter som har skett i företaget. Jag har påbörjat en ny kurs i skolan och jag har börjat jobba med ex-jobbet igen.

Till sist så ogillar jag att numera på en daglig basis äter koffeintabletter.
Vad jag kan konstatera just nu är att min självförtroende är betydligt lägre än vad det brukar vara. Jag känner mig inte alls speciellt motiverad av att sova lite inatt. Jag känner inte ens att om jag så skulle göra ett riktigt bra försök och ta mina motivationsrunder skulle jag klara av denna natten.
Så Peter från P3/P4 god morgon fick rätt i morse när han frågade mig med handen på hjärtat om det inte hade vart väldigt skönt att få sova ut. Just nu kan jag inte svara annat än, jo det ska bli helt underbart!

Inga kommentarer: