Repsam

söndag 17 augusti 2008

17/08. Jag måste börja längta igen!

Den sista powernapen den 16de togs 21:30 hos några vänner. Som vanligt brukar de bli lite sämre så jag somnade aldrig riktigt, men kände mig ändå mer utvilad efter napen än innan. Jag räknade med att kunna vara uppe till ca 03:30 sen. Men 01:00 när jag satt på tåget från Malmö på väg hem till Lund igen var jag tämligen trött och nära att somna på tåget. Väl hemma däckade jag ganska snabbt, vaknade och ville bara dra mig lite… Sen försov jag mig med 5 timmar. När jag vaknade, helt utvilad, så ville ”jag” dra mig i sängen men efter ca 15 minuter lyckades jag dra upp mig. Så numera tycks 100% av mina misslyckanden handla om en aktiv handling från min sida – en handling som får mig i sängen. Jag måste motivera mig mer, jag måste hitta större styrka och jag måste börja längta igen. Längta efter utmaningen med att hålla tiderna på natten så som jag längtade när jag började med experimentet. Då var höjdpunkten om dagarna natten för att se om jag klarade ytterligare en – jag vill ha den längtan igen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på Thomas! Jag tror på dig, du kommer klara det här! Du har en stark vilja och din självkänsla spelar stor roll i om du har diciplinen där eller inte. Fundera på vad det är som kan ha fått dig att sluta längta, att tappa hoppet? O tänk att det är bara du som har makten att göra nånting åt det.. lycka till, kram johanna (:

Anonym sa...

Johanna, du måste vara ointelligent. Thomas misslyckas åter och åter igen med vad han företar sig.

Du, liksom Thomas, verkar resonera som så att "Allting är möjligt, bara man vill det tillräcklgit mycket", vilket är helt debilt. Du kan inte bara sluta sova för att du vill det tillräckligt mycket, herregud...

Thomas, nu har du misslycakts åter och åter igen. Ge upp och lägg ned detta meningslösa försök, pajas.

Anonym sa...

Anonym, du verkar däremot vara den som är avundsjuk och vill förstöra motivationen för alla andra som försöker bara för att du själv inte kan någonting och aldrig kommer att uppnå någonting med ditt liv. Och säg inte att du inte är avundsjuk. Hade du inte varit det så hade du inte brytt dig om att läsa hans blogg eller ens lagt ner energi på att skriva ditt fullkomligt ointelligenta inlägg. Läs ditt inlägg igen, så finnas det i alla fall hopp om att du inser ditt egna misslyckande och gör något åt det. Stackare.

Thomas Jönsson sa...

Hejsan! Jag är också övertygad om att jag snart kommer lyckas och jag tackar jättemycket från allt stöd jag har från er, mina vänner. Det betyder jättemycket för mig!
Jag har definitivt tänkt igenom lite om vad som fått mig att sluta längta och det verkade ge resultat för jag klarade natten! Läs mer i senaste inlägget.

Jag anser själv att väldigt mycket är möjligt och är av inställningen att om någon annan kan göra det så kan jag! (åtminstone det mesta)
Tyvärr ser jag jante till höger och vänster som säger att man ska rätta in sig i ett led och vara som alla andra och inte tro att man på något sätt kan vara förmer än någon annan - något jag tror hämmar utvecklingen och jag tycker det är väldigt synd!

Anonym sa...

Usch ja, man ska ALDRIG rätta sig efter alla andra. Fy vad världen skulle vara tråkig då. Tänk om alla hela tiden följde strömmen och världsledarna. Vilken utveckling!!?? Däremot tror jag inte att man vinner på att tro att man är förmer än någon annan. ödmjukhet kommer man jäkligt långt på, ödmjuk men respektingivande!!

Anonym sa...

Jante i all ära, men när man läser inlägg som 'forskning visar att vegetarianer behöver mindre sömn' så kan man inte låta blir att tycka att allt är så dumt. Varför? Jo, för Thomas är förtjust i att selektivt rapa upp lösa påståenden om forskning så fort de passar in i hans lösa plan.
Det finns massor av forskning om sömn som går stick i stäv med Thomas egna små teorier, men i det senare fallet var det roligare att blunda för andras rön. Kan fälv liksom.
Att man tittar i bloggen är av samma anledning som man tittar på en trafikolycka.

Anonym sa...

Jag har en idé, jag ska testa att bara dricka ett glas vätska om dagen och bara äta ett äpple i månaden. Det spelar ingen roll att det är en skitdålig idé, jag ska göra det ändå, det går om man vill!

Thomas Jönsson sa...

Långt ifrån allting går så klart om man vill. Min metod har sin bakgrund bland forskning och det finns människor före mig som har utövat den!