Repsam

fredag 22 augusti 2008

22/08: Dagen har fungerat super!

Det har varit en intressant dag på jobbet.
Det var full rulle och var länge 2-4 kunder jag behövde serva samtidigt och det var aldrig någon tid alls för undanröjning/städning. Men hjärnan var hela tiden i något "high" tillstånd och bara matade ut en massa svar och hjälp till mig. Jag kände också hur jag verkligen bara kunde be hjärnan om lite svårare hjälp så lyckades den ganska bra. Som t.ex. när jag skrev in ett namn som hamnade fel (datorn ville installera något tillägg just då) och kunden därefter sade sitt telefonnummer. Jag visste att jag inte behövde lyssna till numret utan kunde lugnt fokusera på att avbryta installationen flytta upp markören rätt, tänka tillbaka på för och efternamn och skriva i det. Sen efter det kunde jag spela upp kundens röst igen som sade telefonumret och det var bara att plita in det. Lite senare kom det en kund som handlade för ca 1 vecka sen. Direkt när jag såg henne så hivade skallen fram namnet på den huvudprodukt hon köpt och bilderna på alla delarna i anläggningen. Var rätt intressant då jag senast haft så många kunder att jag många gånger inte riktigt kommer ihåg vad en viss person önskar för hjälp om det gått 5 dagar eller mer. Så denna dagen har hjärnan fungerat på en nivå av 13/10.
Mot slutet av dagen var jag dock rätt dizzy (som brukligt), men jag hjälpte ändå kunden med att få precis de speciella delar han behövde för att få just sin anläggning att fungera bra och snappade upp precis alla fakta för att ge vägledning.

Så varför detta "high"? Möjliga förklaringar:
1: Jag sov som jag skulle i natt.
2: Min nap 13:00 blev bara 20 minuter
3: Jag har börjat vänja mig vid att äta mycket grönsaker.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Till anonym sa:

Intressant projekt du verkar ha. Ja, det är fan inte lätt att slita sig i vissa lägen. Räcker man ser Tyra Banks show på TV så blir man ju så sugen "köra" under hela programtiden.

Och lycka till till dig med Thomas. Hoppas du inte sover bort för mycket av ditt liv.

Anonym sa...

Haha! Den här bloggen har värsta KGB-censuren!!

Varför ta bort ett resonerande inlägg med konstruktiv kritik? Förstår att man tar bart personliga påhopp etc. men de här är ju löjligt..

Lycka till med livet dude..

Thomas Jönsson sa...

Det här är en blogg främst om sömn. Jag tycker gärna man kan diskutera andra saker också men saker som hör under "vuxensidor" vill jag inte disskutera här då det kan uppfattas som anstötande för andra.