Repsam

tisdag 19 augusti 2008

19/08 – Gammalt problem…

Attans, det blev bara en dag i sträck i alla fall. Denna gång var problemet att jag hade satt volymen på stereon för lågt. Återigen sov jag igenom både stereon, timern samt mobilen…
Jag som trodde att jag hade lyckats få bukt med det där nu, men det är bara att inse att jag måste dubbelkolla varje gång jag sätter larmen. Det var 00:00 jag gick och la mig och 04:30 vaknade jag igen, så denna gången försov jag mig med 4.5 timmar.

Resten av morgonen har fungerat bra. Jag valde att ta en ny powernap vid 06:30 och intressant nog kände jag mig tröttare efter den än vad jag gjorde före… Den blev kanske inte helt bra i och med att jag faktiskt sovit en del under natten.

Ni ville ha lite uppdatering kring maten så här kommer den:
Igår åt jag Chilliconcarne vid 13:00, vid 18:30 åt jag yoghurt och en macka. Vid 22:30 ungefär åt jag 2 rostemackor. Sen åt jag mat först vid ca 05:30 igen och då åt jag en korv samt sallad. Jag försöker äta lite bättre nu vilket för mig innebär att jag ska försöka äta mycket mat med mycket vatteninnehåll, främst grönsaker och sallad då alltså eller om man så vill mer vegetariskt. Anledningen är ju att det finns studier som visar på att man fungerar bättre som vegetarian och framförallt så finns det mycket forskning som visar på att vegetarianer behöver mindre sömn än allätare vilket ju passar bra för mig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

När man läser din blogg ett antal dagar i sträck är det inte speciellt svårt att förstå att du misslyckas typ varannan dag. Din kropp orkar inte mer, av den enkla anledningen försover du dig. Det har ingenting med hur hög volym på stereon du har.

Det du skrev igår om tågresan och att du inte såg någonting har ju att göra med att din kropp är så trött att för att hålla sig vaken stänger den av en annan funktion, i det här fallet synen. Jag tycker att du så snabbt som möjligt slutar med det här innan du skadar dig själv mer än nödvändigt. Tolka signalerna innan det är för sent.

Mvh en gammal bekant

Anonym sa...

Hmm, om du lade dig 00:00 och vakna 04:30, så har du ju bara försovit dig 4 timmar enligt min räkning, eftersom du skall ju sova ung 30 min.
Sen förstår jag ju att du inte sov bra om du gick o lade dig 06:30 igen.

Ge inte upp, hitta motiveringen igen, tycker du låter lite omotiverad när du säger att sängen är så skön o vips så har det gott 4 timmar.. Visst e sängen skön, men den Thomas jag känner är mer för utmaningar än sova : )
Kämpa på....

Anonym sa...

Oj! Vad du inte kan gå i land med det här! Lägg av innan du hamnar på psykakuten!

Det här är fan allvarligt och inget att leka med.. du skadar dig själv!

Bara en sån sak att den biologiska klockan är på 25 timmar leder till problem,, med andra ord, varje dygn så förskjuts din inbyggda klocka med en timme frammåt.. De hade du också behövt ta hänsyn till i så fall..

..men som sagt.. lägg ner..

/Berörd medmänniska

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Thomas Jönsson sa...

Hej hej!

Jo egentligen har jag bara försovit mig med tiden jag varit sovandes minus tiden för själva napen, men jag har från början anget hela den sammanhängande tiden. (Då det blir fel att säga att jag tog en nap och försvov mig 3h för en sammahängande sovperiod a 3:25).

Neee, jag ger inte upp i första taget! Jag tycker det är spännande och kul att hela tiden försöka hitta nya krafter och ny motivation!

Jag tror inte detta får mig att hamna på psyket, snarare tvärt om. Detta bygger mitt psyke, det bygger mitt psyke rejält!

Anonym sa...

somnat...?

Thomas Jönsson sa...

Nej inte helt. Men har fått mycket om öronen. Ska göra en uppdateringen vid 13-14 tiden idag!