Repsam

måndag 21 juli 2008

21/07 – överskottsenergi!

Nap 1 hade jag 00:00 – 00:25. Efter vaknandet kände jag mig tämligen utvilad. Jag satte snart igång med lite bokföring och fixade allting effektivt och galant. Tack var Brian Tracys bok om att svälja de jobbigaste grodorna först lyckades jag även gå igenom och färdigställa de delar som jag tycker är tråkigast och har en tendens att skjuta lite på. Jag började på en prestationsnivå 8/10, men slutade med 11/10. När jag var klar kände jag att jag hade lust för en promenad. Något som jag känt för mycket mer sällan än vanligtvis nu under sömnlöshets experimentet.

Jag tog på mig skorna och for ner för trappan. Öppnade dörren och gick ut mot gångbanan. Det var helt tyst och skönt. Fanns inte en kotte som störde och luften var frisk att andas in och temperaturen behagligt svalkande. Jag fortsatte att gå, men snart övergick det i ett joggande. Det fanns så mycket energi inom mig så jag kunde inte låta bli. Tanken var bara att jag skulle ta en snabb runda runt fastigheterna, men på grund av all energi så sprang jag istället fram och tillbaka, hoppade hit och dit, viftade på armarna, småruchade och bara njut av känslan av att befinna mig i något slags klimax tillstånd. (En notis är att jag var ute och sprang vid 20-21 tiden tidigare under dagen. Totalt 50 minuter under hyffsad ansträngning. Så egentligen hade jag redan tränat vad jag behövde för dagen.)
Väl hemma tänkte jag att jag i normala fall hade haft en stor önskan om att sova nu, men det hade jag inte så jag tog mig an lite andra aktiviteter drygt 30 minuter till.
Nap 2. 03:42-04:07

Mitt i napen vaknade jag och noterade att jag hade drömt. Sen somnade jag om och när jag vaknade igen hade jag återigen haft en dröm. Jag kände mig nu tämligen flummig i skalle och ville bara ligga kvar i sängen, men regler är ju regler så efter mycket kämpande med rätt tankar kom jag upp. Jag låg på 5/10 i prestationsförmåga och således avfärdade jag tankarna med att göra något vettigt. Det fick bli lite flash spel som höll mig vaken. Efter det hade jag hamnar på 7/10 och kunde övergå till att göra denna bloggen. Nu när den snart är klar, och det har gått 30 minuter sedan jag vaknade, känner jag mig på 8/10 och att det inte behöver kämpas nämntvärt för att hålla mig vaken längre. Så nu ska jag ta upp min MYSQL bok och plugga lite – Önska mig lycka till och hoppas att det jag läser faktiskt fastnar. (hade varit intressant att göra något vetenskapligt försök nu – för att reda tal undersöka hur bra min hjärna fungerar.)

Inga kommentarer: