Repsam

tisdag 22 juli 2008

Eftermiddagen och kvällen – ett klimax uppnått!

Eftermiddagen och kvällen fungerade bra och jag låg mestadels på en prestationsnivå av 11/10.
16:15 spelade jag badminton mot min bror. Första matchen spelade vi med de nya reglerna som innebär poäng på varje boll, först till 21. (till skillnad mot de gamla som säger poäng endast vid serv, först till 15).
Vad jag tror är för första gången någonsin lyckades jag vinna ett set mot honom. Jag vann även det andra setet och då vet jag att jag för första gången någonsin vann en hel match mot min bror!
Jag vann dessutom med marginal. Tror det var någonting likt 21/8 samt 21/14. Sen fortsatte vi att spela med vanliga reglerna och då fick jag dock spö som vanligt. Men kanske, kanske kan det vara polyphasic sleep som hjälpte mig att prestera på nya oanade nivåer! (Precis som med ett tidigare styrkepass där jag satte nytt rekord.)

Nap 6 19:14.
Jag hade satt larmet till 19:39, men vaknade redan efter 19 minuter och valde att gå upp då. När jag vaknade hade jag en prestationsförmåga av 12/10. Jag kände ett lugn i kroppen och en klarhet i hjärnan(och lite träningsverk i benen) samtidigt fanns där något litet stickande bak i huvudet som påminde om huvudverk. Det störde mig inte alls, men jag kunde notera det. Det kändes riktigt lockande att få göra saker och jag kände att jag var i något slags klimax. Det kommande plugget fungerade också riktigt, riktigt bra! Samtidigt kände jag att skulle jag gå upp en nivå till skulle jag bli för ”speedad” och skulle ha svårt att faktiskt sätta mig ner och göra saker.

Inga kommentarer: