Repsam

torsdag 24 juli 2008

23/07. Misslyckades 2 gånger på natten!

Nap 1: 00:00. - Veritabelt helvete!
Perioden efter vaknandet var ett veritabelt helvete! Kämpade med boken men gick sådär. Klarade inte av att använda båda ögonen när jag skrev på datorn för då korsades bara blicken och allt blev blurrigt så jag försökte köra på med ett öga. Blev uppenbart inte mycket gjort och jag hade en prestationsförmåga på 3/10.

Nap 2 00.55
Gick och la mig ganska snart efter förra napen eftersom jag fungerade sämre än en Zombie.
Efter uppvaknandet var jag lite bättre, men gav upp boken och försökte bara hålla mig vaken istället.

Nap 3 03.00 – misslyckande. (sov 1.5h)
Jag vaknade hyffsat okej, men sviterna på de andra naparna hade satt sina spår. Oförmågen att ha rätt mindset innan jag gick och la mig stannade jag i sängen och sov till 04:30!

Nap 4 06:30 – misslyckande (sov 2.5h)

Fick inte gjort något vettigt senaste perioden. Blev snart en ny tupplur och nu misslyckades jag med väckningen och vaknade inte förrän 09.00 igen. Men när jag väl vaknade så fungerade jag suveränt bra, var pigg och glad och presterade på 11/10.

Nap 5: 14:30.
Hade presterat bra hela förmiddagen. Efter vaknandet fungerade jag också utmärkt och lyckades få gjort en hel del saker.

Nap 6: 19.00 – ingen sömn
Jag sov i mina föräldrars säng i Helsingborg, men stördes av grannens prat och väcktes när ungen utanför mitt i min sömn började gapskrika. Sen somnade jag nästan och därefter började ungen storböla… Det kändes att nap försöket inte hade gett mycket och jag presterade kanske 8/10 efter den.

Nap 7: 21:15.

I ett försök att ta igen från förra napen gick jag och la mig ganska tidigt igen. Det var en god tanke men gav inget för jag lyckades inte somna denna gång heller.

Reflektioner – humöret
23:40 var jag på väg på cykel till bror mig. Jag passade då på att motivera mig inför hela projektet igen och ställa mig en massa bra frågor och framförallt ta fram bra svar. T.ex. frågade jag mig. ”Hur känns det att vara sömnlös”. ”Hur fungerar du nu när du är sömnlös”. Svaren var av typen. ”Jag presterar bättre”, ”Jag mår bättre”, ”Jag har lättare att nå alla mina mål”. 23:45 ringde en god vän till mig och vi började prata om både det ena och andra. Personen på andra sidan luren får mig alltid att må riktigt bra och under vårt samtal hade jag ett fint klimax och mådde super och personen i andra sidan luren sa att denne kände också kände mina vibbar. Jag hade ett humör av extrem positivism till allt och alla i ett form av klimax– det är vad jag kallar livsglädje!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var härligt att prata med dig igår när du var mitt i ditt extremt positiva flöde!
Kul med artikeln i Skånskan. Heja dig! :)

Thomas Jönsson sa...

Tackar! Ja jag hade ett schysst klimax där, hehe!