Repsam

torsdag 24 juli 2008

24/07 – Nya verktyg som funkar suveränt!

Nap 1: 03:00
Nästa nap blev 03:00 och det var tämligen sent. Förra tog jag 21:15 så nu var det alltså 5:45h efteråt. Dessutom var det över 12(!) timmar sen jag verkligen tog en bra nap. Under dagen hade jag fått lite fina gadgets från Claes Ohlsson som jag nu kunde använda. En stycken 230V timer. Den kopplade jag till min 30W lågenergilampa (lågenergilampor drar mindre ström och når full ljusstyrka först efter en stund). Satte lampan bredvid sängen och satte timern på 20 minuter så att den därefter tändes. (Jag har vid min vanliga sömn noterat att jag känner mig piggare på morgonen om jag låter en lampa tändas strax innan jag vaknar.)
Den andra prylen var en efterlängtad digital timer (kökstimer) som jag satte på 25 minuter. (istället för att sätta en exakt tid på mobilen som jag alltså ofta har misslyckats med…)
Lampan verkade ha sin effekt då jag kände mig mycket fräschare när jag väl vaknade. Därefter hade jag inga större problem med att skriva ihop förra dagens och denna dagens blogg, samt fixa lite med projektet där jag ska hjälpa till att plantera totalt 5 miljarder träd till år 2026! (se www.investeragront.nu).

Inga kommentarer: