Repsam

lördag 19 juli 2008

18/07 Så här gick naparna under dagen gått.

Dagen har fungerat hur bra som helst med mycket energi och ork. Motivationsrundan motiverade mig inte bara gällande just sömnlösheten utan även övriga delar i mitt liv. Bör se till så att jag gör det lite oftare igen!
Vad som inte riktigt fungerat var mina naps på eftermiddagen där jag bara sov 10 minuter under den jag hade vid 16 tiden och ca 15 minuter under den jag hade vid 20 tiden. Det första berodde på att min dator började göra ifrån sig lite ljud som fick mig att vakna. Den andra att kroppen helt enkelt tyckte att jag sovit nog så jag följde dess invit och gick upp.

Senaste napen tog jag 23:30-23:55. Jag somnade inte in snabbt och jag sov inte så jättedjupt. Men vaknade istället upp snabbt och känner mig nu på en prestationsnivå av 8/10. Funderar på om man ska testa att ändra sovtiden från 25 till 20 minuter eller kanske till 30 minuter för att se vilka effekter det får, ska bli intressant att se hur jag känner mig efter nästa nap. Nu blir det i.a.f. till att jobba lite denna kväll så att jag verkligen känner att jag får någonting ut av även tiden på natten.

Inga kommentarer: